הגומל – שינוי התנייה
הגומל

הגומל – שינוי התנייה

 

 

יעקב: אני מתוסכל ושבור. כבר הייתי אצל המון מטפלים, וכל מיני שיטות. לא הצלחתי! משה: אני מבין שניסית. גם אני הייתי בהרבה מקומות. גם אני ניסיתי משך שנים להיפטר מהדברים האלו והייתי מיואש לגמרי. יעקב: נו, ובמה 'הגומל' שונים מכל השיטות שאנחנו מכירים? משה: כשתפסתי אומץ בפעם הראשונה והרמתי טלפון ממספר חסוי ל"הגומל", זו בדיוק השאלה ששאלתי אותם, 'במה אתם
שונים מכל השיטות הקיימות בשוק?'. יעקב: נו, ומה ענו לך? משה: הם אמרו לי שאם ישנה שיטה שניסיתי והצליחה לגמול אותי, אין שום סיבה שאבוא אליהם לעזרה. אלא אדרבה, הם ממליצים לי להמשיך באותה שיטה שהוכיחה את עצמה ושאני נעזר בה.

יעקב:אז למי מיועדת השיטה שלהם? משה: זה מיועד למי שהשיטות הקיימות לא הועילו לו. יעקב: אתה יכול להסביר לי איך הם עובדים? מה השיטה שלהם? מי עומד מאחוריהם? האם הם פועלים לפי דרך התורה? מה התהליך? בכמה פגישות? האם זה באמת דיסקרטי? איזה סוג אנשים באים לשם? משה: אענה לך על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון. ראשית כל זה נעשה בארבע עיניים, במקום שקט, על הדלת אין שום פרטים מזהים אף אחד לא יודע מה יש שם .

השיטה שלהם נקראת 'שינוי ההתניה' – איך להגיע למצב שהדברים שאנחנו רוצים להיגמל מהם בכלל לא ידברו אלינו. לשם הדוגמא, ברור שבשר 'דבר אחר' כלל לא מפתה אותנו, זה פשוט מחוץ למשחק ואנחנו לא צריכים 'להתאפק' מלאכלו. כך גם כל הדברים וההרגלים שאנחנו רוצים להפסיק איתם ולהיגמל מהם, לא יפתו אותנו, ולא ידברו אלינו. על צוות הגומל נמנים אברכים משלנו ויש להם רבנים ומחנכים שמפנים אליהם. הכל -אך ורק עפ"י דרך התורה. אי אפשר לדעת מראש את מספר הפגישות. זה אינדבידואלי לכל אדם וכל מקרה לגופו. אבל הם לא 'מורחים' זמן. כבר ממפגש ראשון הם נותנים כלים פרקטיים ומעשיים שניתן להשתמש בהם מיידית, הלכה למעשה. הכל דיסקרטי לחלוטין. אפילו לא מעניין אותם מה שמי ושם משפחתי ולהיכן אני משתייך. מבחינתם, ניתן להזדהות גם בשם בדוי. מגיעים ל'הגומל' אנשים מכל גווני הציבור. חסידים, ליטאים,ספרדים, וכל מי שרוצה לעשות שינוי בהרגליו. אם זה תאוות, פיתויים, שמירת עיניים, שליטה באכילה, עישון, חוסר שליטה וכדו'.

זה נשמע ענק: ממש טוב. האם אתה הצלחת בשיטה שלמדת ב"הגומל"?
משה: הייתי אצלם לפני שנה, לסדרת פגישות לא ארוכה וברוך השם מאז… אני אדם שחי חיים חדשים לגמרי. החזרתי בס"ד את המושכות לידיים שלי. יעקב: תן עלי בבקשה מספר טלפון ליצירת קשר . משה:בשמחה. תרשום את מספר הנייד של המזכיר: 052-710-9000

סגירת תפריט
דילוג לתוכן