'אני חייב משהו מתוק'

'אני חייב משהו מתוק'

 

 

מאת הגומל

עם דמעות בעיניים יצאתי  להתאוורר בחדר המדרגות שבבית החולים עד שכולם יגיעו והתחלתי לשחזר את מה שעברנו בשנה אחרונה, את טיפולי הכימותרפיה  את טיפולי הדיאליזה 3 פעמים בשבוע, הניתוחים התפילות התקוות הדמעות  העצב והצער הדרדור במצב הלילות הארוכים  הכורסאות שהעברנו עליהם את הלילות במסדרונות בית החולים,  את ארגוני החסד שסייעו בימות החול ובשבתות.

התחלתי להיזכר במראות שלא עזבו אותי מחוץ למרכז דוידוף בנין שלם שעוסק בטיפול במחלה הארורה, ראיתי את אותם החולים  ששוקלים 30 קילו בקושי זזים מדדים על הרגלים באמצע הטיפול מזיזים יחד איתם את העמודון שעליו תלויה השקית עם הנוזל הכימותרפי ומתקרבים למעלית לוחצים על כפתור הכניסה.

עקבתי אחריהם בהשתוממות לאן הם מדדים ? הם רוצים ללכת לביתם  הרי הם בקושי עומדים על הרגליים שלהם  והנה אני רואה  שהם נעמדים מחוץ לדלת הכניסה  מכניסים יד לכיס של פיז'מת בית החולים ושולפים משם חפיסת סיגריות  את היד השנייה מכניסים לכיס השני ושולפים משם מצית ותך רגע הסיגריה דולקת כאילו הם אנשים בריאים שמאיימים עליהם שאם הם יעשנו הם עלולים לחלות בסרטן הריאות.

הייתי ממש בשוק שבת אחר הצהריים ירדתי לתפילת מנחה  מהזווית אני רואה בן מוביל את אביו בכיסא גלגלים העפתי מבט באבא ולצערי הרב  המצב לא פשוט אני שם לב שיש לו רק רגל אחת  הבן סיפר לי  שכרתו את רגלו עקב מחלת הסוכרת.

לאחר תפילת מנחה הציבור נטל ידיים כנהוג לסעודה שלישית הבן הוביל את אביו לברז הסמוך וסייע לו ליטול ידיו לאחר מכן אני רואה שהבן לוקח את הכיסא גלגלים ומניח את אביו ליד השולחן  כעבור 2 דקות האב מושיט את ידיו לעבר בקבוק משקה ממותק ומוזג לתוך כוס את המשקה המוגז.

הבן נחרד הוא מתכופף לעבר אוזנו של אביו ולוחש לו בצעקה שאני גם שמעתי אבא אתה רוצה שיורידו לך גם את הרגל השנייה ?" אבא מה אתה עושה ? את תשובת האב שמעתי גם אני ונחרדתי  בחיוך מריר הוא השיב

"מה אני יכול לעשות אני חייב משהו מתוק"

באדיבות הגומל

סגירת תפריט
דילוג לתוכן