המוח הוא הבוס
הגומל

המוח הוא הבוס

כאשר המוח שלנו קלט שהפעולה שעשינו גרמה לו הנאה באותו רגע המוח שלנו מתחיל להפריש חומרים הגורמים לנו להנאה והמוח כמו מסרטי ומצלם מהו הרגע הסיטואציה ומקטלג אותו בקטלוג שלו. אם  זה שייך למחלקת ההנאות טוב לדעת לפעם הבאה שאני ירצה להתענג אני כבר יודע מה עלי לעשות.

במחקרים נוירולוגים רואים בבירור איך אזורים מסוימים במוח שלנו משתנים כאשר אנחנו מקבעים הרגלים. כאשר אנחנו חושבים שאנחנו הולכים להינות אנחנו מצפים להנאה, המוח עומד בצד ומחכה לגמול שלו, את מנת ההנאה שלו. אם הכנסנו לפה מאכל עם המון סוכר מיד הוא מתחיל לחכות, נו בוא נראה את האנרגיה שאני הולך להרגיש.

אדם שמכור לאלכוהול, ברגע שהוא רואה את המשקה האהוב עליו, המוח כבר מתחיל להתלהב, מכיון שהוא יודע איזה הרגשת שמחה ושחרור הולך תיכף להיות כאן, ומיד הוא מתחיל להשתוקק למנת ההנאה.

בשלב מסויים הרצון להנאה נהפכת לכפייתית. ויש אנשים שעל מנת להשיג את מנת ההנאה שלהם הם פוגעים במשפחתם באנשים זרים באמונה שלהם, הם מגיעים למצב של טירוף לעשיית מעשים נוראים שהם לא חלמו שאי פעם הם יעשו כאלו מעשים נוראיים וגם במחיר של מחלות קשות. השם הטוב שלהם, ישיבה בכלא. הכל הם מוכנים לעשות העיקר להגיע להנאה שוב ושוב ושוב עד קהות וטירוף חושים, והמון רצים כך על אוטומט עשרות שנים בלי להבין למה אני לא יכול להפסיק עם הטירוף הזה.

אם לא נבין את התהליכים שקוראים לנו במוח זה כמו שאדם שלא יודע מה זה מגנט והוא לא מבין למה הברזל הזה מתמגנט לברזל השני. כך אנחנו מתמגנטים לדברים השליליים שגורמים לנו להנאה מבלי להבין את המנגנון לא נצליח לנצח את המערכה,

פעמים רבות המוח רואה את המאכל או תאווה אחרת ואפילו שאנחנו באמת לא רוצים את זה אבל המוח משתוקק לזה וכשאנחנו עושים את הפעולה יש פרץ של עונג  כי המוח בא על סיפוקו

כדי להצליח לעשות שינויים שיחזיקו מעמד לתמיד  אנחנו צריכים לתת לעצמנו פרס  בגד חדש ספר שאנחנו הרבה זמן רוצים לקנות טיול למקום מסוים. לא משנה מה העיקר גמול על השינוי שהצלחתם לעמוד בו

המון אנשים הצליחו לעשות שינוי על ידי שהצליחו להפיק עונג מדברים מותרים. מדברים של עשיה וסיפוק תמיד נחפש עונג אף אחד לא רוצה לוותר על תענוגות אבל השאלה מה זה תענוג וממה אני מרגיל את המוח שלי לקבל את מנת התענוג שלו

אנחנו צריכים להכניס למוח תגובה מתחרה לתגובה הקיימת היום, המוח יתחיל להשתכנע שיש עוד תגובה מעבר לתגובות שהיו קיימות עד היום.

אנחנו יכולים להתאמן בהיפוך הרגלים כמו שהתרגלנו לתהליך שמוביל אותנו להרגל אם אנחנו נשנה כיוון באמצע התהליך ונעשה משהו הפוך לגמרי ממה שעשינו עד היום. ימשיך להיות הרגל אבל זה כבר יהיה ההרגל החדש שהטמעתי בעצמי.

לשלוף את החרבות הפעם אני מנצח ובגדול ולעולמי עד כי החלפתי את האסטרטגיות הישנות כי יש לי טקטיקות חדשות.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן